
INGEN AV DERE FÅR DET DERE VIL HA – OG HER ER HVORFOR
Kvinner sier de vil bli valgt.
Menn sier de vil ha frihet.
Kvinner vil ha trygghet.
Menn vil ha ro.
Begge sier de vil ha ekte relasjoner.
Men likevel ender mange opp i det samme mønsteret.
Usikkerhet.
Misforståelser.
Avstand.
Hvorfor?
Fordi det som sies,
ikke alltid samsvarer med det som gjøres.
Kvinner kan si de vil ha stabilitet,
men tiltrekkes av det som er uforutsigbart.
Menn kan si de vil ha ro,
men mister interessen når alt blir for enkelt.
Begge reagerer på hverandre,
i stedet for å forstå seg selv.
Kvinner tester for å føle trygghet.
Menn trekker seg for å bevare kontroll.
Og midt i det mister begge det de egentlig ønsket.
Ingen føler seg valgt.
Ingen føler seg fri.
Og dynamikken fortsetter.
Ikke fordi noen er “feil”.
Men fordi begge spiller roller
de ikke er bevisste på.
Så lenge kvinner prøver å sikre seg
og menn prøver å unngå å miste kontroll,
vil avstanden alltid være der.
Så kanskje løsningen ikke ligger i å endre den andre.
Men i å se sitt eget mønster.
For uten det
vil alt bare gjenta seg.
Igjen og igjen.
Hva tenker du?
TrineK