
1-Tegn på at du har vært sterk for lenge
Du merker det kanskje ikke med en gang.
Du fortsetter å gjøre det du alltid har gjort.
Stiller opp. Ordner opp. Holder alt sammen.
Men et sted inni deg begynner noe å bli stille.
Du blir fortere sliten.
Ting som før var enkle, føles tyngre.
Og du kjenner at du egentlig trenger en pause – men fortsetter likevel.
Mange kvinner er vant til å være sterke.
Ikke fordi de alltid vil.
Men fordi livet har lært dem det.
Over tid kan det gjøre noe med deg.
Du begynner å sette deg selv litt til side.
Dine behov kommer etter alle andres.
Og du sier “det går bra” – selv når det ikke helt gjør det.
Dette er ikke svakhet.
Det er et tegn på at du har båret mye, lenge.
Kanskje er det på tide å stoppe litt opp.
Ikke fordi du må gi opp.
Men fordi du fortjener å puste.
Kjenner du deg igjen?
– TrineK–